26 mars 2010

SveSat Choice byter namn till Sappa

Nu får det vara nog med trilskande kundservice och långa telefonköer, krånglig avtalstext och dyra kanalpaket med kanaler som man aldrig tittar på. Svesat Choice byter namn till Sappa och utökar deras affärsidéer med ännu mer kundfokus än tidigare.

Deras företagsidé tolkar jag fritt, löst baserat på hemsidans information, sappa.se:


  • De vill bli den ideala tv-leverantören i Sverige.
  • Ett litet företag med stora visioner. 
  • Digital kabel-tv på kundernas villkor. På riktigt.
  • Välj kanaler fritt a la carte istället för dyra kanalpaket. 
  • I framtiden vill företaget erbjuda valfria bindningstider.
  • Avtalstext som är lättbegriplig för mer än bara jurister.
  • Kundservice utan automatisk telefonröst. Bli snabbt kopplad till en medarbetare utan knapptryckningar på telefonen. Målsättningen är att det ska ta högst ett par minuter eller kortare tid.

Mycket spännande! En tv-leverantör som tar kundernas önskemål på allvar. Det återstår att se om de kan möta kraven som de satt upp på sig själva. Tills dess att den nya hemsidan www.sappa.se är klar, når man fortfarande aktuell information på:

www.svesatchoice.com